Τετάρτη, 9 Φεβρουαρίου 2011

Ροδόχρους πιτυρίαση

Εισαγωγή
Ο όρος ροδόχρους πιτυρίαση (pityriasis rosea -PR) χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τον Gilbert το 1860 [1]. Το όνομα PR επελέγη διότι οι βλάβες είναι ροδόχροες (rosea) πλάκες φέρουσες λέπια (pityriasis - από την ελληνική λέξη ‘πίτυρον’). Η PR είναι ένα συχνό οξύ, αυτοϊάσιμο δερματικό εξάνθημα το οποίο τυπικά ξεκινά ως μια μόνο, λεπτή οβάλ λεπιδώδης πλάκα στον κορμό («μητρική πλάκα») και συνήθως ασυμπτωματική. Εντός μερικών ημερών έως και τριών εβδομάδων οι αρχικές βλάβες ακολουθούνται από την εμφάνιση πολυάριθμων μικρότερων βλαβών ίδιας μορφολογίας οι οποίες εντοπίζονται κυρίως στον κορμό ακολουθώντας τη φορά των μεσοπλεύριων νεύρων (σε διάταξη που αποκαλείται «Χριστουγεννιάτικο δένδρο»). Η πρωτογενής πλάκα της PR, ή μητρική πλάκα, απαντάται στο 59-90% των περιπτώσεων. Συνήθως είναι καλά περιγεγραμμένη, διαμέτρου 2-4 cm , σχήματος οβάλ ή στρογγυλού, χρώματος ερυθρορόδινου («χρώμα σολωμού»), ερυθηματώδης ή υπερχρωσική (κυρίως σε άτομα με πιο σκούρο δέρμα) και φέρει μια λεπτή στεφάνη από λέπι ακριβώς μέσα στην περιφέρεια της πλάκας [2]. Πολλές άτυπες μορφές της νόσου έχουν αναφερθεί στη βιβλιογραφία [3,4].
Παρουσίαση περιστατικού
Παρουσιάζουμε την περίπτωση μιας γυναίκας 28 ετών διανύουσας την 38η εβδομάδα της πρώτης της εγκυμοσύνης, κατά τα άλλα υγιούς, η οποία προσήλθε στα εξωτερικά ιατρεία μας. Το ιατρικό ιστορικό της ασθενούς περιελάμβανε μια επέμβαση χολοκυστεκτομής το 1999. Η ασθενής ανέφερε ότι το εξάνθημα είχε εμφανισθεί προ 10 ημερών. Παραπονέθηκε για λεπιδώδεις κηλίδες με περιφερική στεφάνη από λέπια κυρίως στο άνω τμήμα του κορμού και τους μηρούς συνοδευόμενες από ελαφρό κνησμό. Η ασθενής αντιμετωπίσθηκε με κρέμα Aflumycin (πρεδνιζολόνη 0,5% , θειϊκή γενταμυκίνη 0,1% ) χωρίς ανταπόκριση, πριν την προσέλευσή της στην κλινική μας. Μερικές ημέρες αργότερα, ένα παρόμοιο εξάνθημα εμφανίσθηκε στο δέρμα του συζύγου της. Στη συνέχεια ο ίδιος, προσήλθε στην κλινική μας μαζί με την σύζυγό του στην επόμενη επίσκεψή της. Κανείς εκ των δύο ασθενών δεν είχε πρόδρομα συμπτώματα. Έκθεση σε φάρμακα πριν το δερματικό εξάνθημα αποκλείσθηκε και στις δύο περιπτώσεις. Κατά την εξέταση της ασθενούς, παρατηρήθηκε ένα δερματικό εξάνθημα αποτελούμενο από οβάλ σχήματος, ροδόχροες κηλίδες και βλατίδες, διαμέτρου έως 1,5 cm, περιβαλλόμενες από ελαφρά λευκά λέπια εντοπισμένα στο λαιμό, το στήθος, τους μηρούς και τα άνω άκρα (εικόνα 1). Μια μεγαλύτερη βλάβη οβάλ σχήματος στον αριστερό μηρό (‘μητρική πλάκα’) είχε εμφανισθεί λίγες ημέρες προ της εμφάνισης του γενικευμένου εξανθήματος.
Η εξέταση του συζύγου της απεκάλυψε ένα παρόμοιο εξάνθημα αποτελούμενο από ερυθρορόδινες πλάκες οβάλ σχήματος περιβαλλόμενες από λεπτά λέπια και εντοπισμένες στον λαιμό του και τα άνω άκρα (εικόνα 2).
Οι εργαστηριακές εξετάσεις συμπεριλαμβανομένης γενικής αίματος και ηπατικής λειτουργίας ήταν εντός φυσιολογικών τιμών. Οι εξετάσεις VDRL, TPHA, IgM-CMV και IgG rubella ήταν όλες αρνητικές. Δεν διεξήχθη βιοψία δέρματος της ασθενούς. Η κλινική παρακολούθηση και για τους δύο ασθενείς έδειξε ότι το εξάνθημα απέδραμε χωρίς αγωγή μετά από 4 εβδομάδες.
Συζήτηση
Η κλινική διάγνωση της PR και για τους δύο ασθενείς έγινε από δύο διαφορετικούς δερματολόγους. Η διάγνωση επιβεβαιώθηκε σύμφωνα με δημοσιευμένα διαγνωστικά κριτήρια: περιφερική πιτυρώδης απολέπιση με καθαρό κέντρο της βλάβης σε τουλάχιστον δύο βλάβες. Η βιοψία μιας τυπικής βλάβης του συζύγου ήταν συμβατή με PR.
Το αίτιο της ροδόχρου πιτυρίασης είναι άγνωστο. Ένας συσχετισμός με τους ανθρώπινους ερπητοϊούς 6 και 7 (HHV-6 και HHV-7) έχει αναφερθεί αλλά παραμένει αμφιλεγόμενος. Πολυάριθμες μελέτες κατά τη διάρκεια των 50 προηγούμενων ετών έχουν διερευνήσει διάφορα παθογόνα ως πιθανές αιτίες της PR. Αυτά τα παθογόνα περιέλαβαν πολυάριθμα βακτήρια, μύκητες και κυρίως, ιούς. Σύμφωνα με μια μελέτη των Drago και συνεργατών [5,6] οι πλέον πρόσφατες αιτιολογικές και παθογενετικές μελέτες για την PR έχουν εστιασθεί σε δύο HHVs οι οποίοι απαντώνται παντού, τους HHV-7 και HHV-6. Άλλη μελέτη από τους Drago και συνεργάτες [7] εντόπισε τέτοια ιϊκά σωματίδια σε προσβεβλημένο δέρμα από ασθενείς με ροδόχρου πιτυρίαση. Σε αυτή τη μελέτη, σωματίδια ανθρώπινου ερπητοϊού σε διάφορα στάδια μορφογένεσης ανιχνεύθηκαν σε 15 ασθενείς (71%). Ο μολυσματικός παράγοντας της PR παραμένει ένα ανοικτό ερώτημα. Η συχνότητα εμφάνισης 2 ή περισσότερων περιστατικών στην ίδια στέγη είναι μικρή συγκρινόμενη με τον συνολικό αριθμό περιπτώσεων PR. Οι Niles και Klumpp [8], στη δική τους ανασκόπηση, ανέφεραν 35 περιπτώσεις PR σε διαφορετικά σπίτια, 6 από αυτές ήταν ζευγάρια (3 περιπτώσεις). Άλλη αναφορά από τον Miller [9] παρουσίασε 3 περιπτώσεις PR σε μια οικογένεια και οι οποίες διεγνώσθησαν εντός 6 εβδομάδων.
Συμπερασματικά, στην αναφορά μας περιγράφουμε μία επιπλέον περίπτωση ροδόχρου πιτυρίασης επισυμβαίνουσα ταυτοχρόνως σε ένα ζευγάρι. Αυτή η περίπτωση η οποία αφορά ένα ζευγάρι είναι σημαντική καθώς υποστηρίζει την υπόθεση λοιμώδους αιτιολογίας της νόσου.

Εικόνα1. Οβάλ σχήματος, ροδόχροες κηλίδες διαμέτρου έως 1,5 cm, περιβαλλόμενες από ελαφρά λευκά λέπια εντοπιζόμενες στο λαιμό της ασθενούς.

Εικόνα 2. Παρόμοιο εξάνθημα αποτελούμενο από ερυθρορόδινες πλάκες οβάλ σχήματος, περιβαλλόμενες από λεπτά λέπια εντοπισμένες στα άνω άκρα του συζύγου.

Εικόνα 3. Βιοψία δέρματος του συζύγου η οποία δείχνει ήπια σπογγίωση και επιφανειακή περιαγγειακή διήθηση από μονοπύρηνα με εστιακά εξαγγειωμένα ερυθροκύτταρα.

37 σχόλια:

  1. καλησπερα..πασχω απο αυτην την νοσο αυτην τη στιγμη.μου εμφανιστηκε εδω και 15 μερες περιπου η μητρικη πλακα και τα υπολοιπα πριν 5-6 ημερες. σημερα εχω γεμισει ξαφνικα και εχω φαγουρα. ο γιατρος μου εδωσε απλα ενα σαπουνι..αλλα αναρωτιεμαι..δεν μπορει να μην υπαρχει καποια αλοιφη..ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. φίλε Ανώνυμε η θεραπεία επικεντρώνεται κυρίως στην αντιμετώπισης της φαγούρας, όποτε αυτή συνοδεύει τα εξανθήματα. Σε ήπιες καταστάσεις ο γιατρός συνιστά χλιαρά μπάνια, αποφυγή σφουγγαριών, ειδικές ενυδατικές κρέμες και... υπομονή μέχρι η πάθηση να «κάνει τον κύκλο της». Σε πιο σοβαρές περιπτώσεις, η χορήγηση κορτιζόνης σε συγκεκριμένα διαστήματα, ανακόπτει την πορεία της νόσου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. καλησπέρα κ από εμένα! οτι γύρισα απο δερματολόγο. μου συνταγογραφησε αλοιφή, χαπάκια κ σε περίπτωση μη υποχώρησης της φαγούρας, και ένεση.
    μα είναι τόσο σοβαρό? όλα εμφανίστηκαν εντελώς ξαφνικά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλησπέρα.. Εμένα μου εμφανιστηκε η μητρικη πλακα πριν από 1,5 μηνα περίπου, και τα υπολοιπα μετά από μερικες βδομάδες. αυτή τη στιγμη έχουν εξαπλωθεί σε όλο μου το κορμί, στα χέρια, στα πόδια, στο λαιμό και λιγότερα στο πρόσωπο.
    οι δερματολόγοι που επισκεφτηκα έκαναν διαγνωση ροδόχρους πιτυρίασης, η αγωγή που μου έδωσαν είναι ενα σαπόύνι EUBOS, ένα ενυδατικό γαλάκτωμα για μετά το μπάνιο και μια κρεμα ADVANTAN την οποία πρέπει να χρησιμοποιήσω μόνο για δυο βδομάδες, καθως και κάποια χάπια ATARAX 25mg τα οποία παίρνω΄μισό καθε βράδυ.
    ακολουθώ αυτη την αγωγή εδώ και μια βδομάδα αλλά δεν έχω δει κάποια σημαντική βελτίωση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΟΣΘΕΣΩ ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΛΗ ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΕΙΔΩΝ ΥΓΙΕΙΝΗΣ (ΠΕΤΣΕΤΕΣ ΚΤΛ )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Είμαι ένα κορίτσι 14 ετών, πήγα στον δερματολόγο και μου είπε ότι έχω ροδόχρους πιτυρίαση ... Έχω έντονη φαγούρα και παίρνω μόνο ένα αντιισταμινικό το βράδυ και μου είπε να βάζω και ταλκ ...Αλλά η φαγούρα συνεχίζετε...υπάρχει κάποια κρέμα που μπορώ να χρησιμοποιήσω ή αρκεί το ταλκ...?Αυτό σιγά-σιγά θα αρχίσει να εξαπλώνετε σε όλο μου το σώμα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. καλησπερα κ απομενα με το ιδιο προβλημα.Ξεκινησε απο τα χερια,ποδια κ μετα λαιμο κ κοιλια.Μεγαλη φαγουρα αρα ξυσιμο δημιουργωντας ερεθισμο.Παντως με την κορτιζονουχα αλοιφη η υποχωρηση ηταν αμεση.Ο γιατρος μου ειπε να αποφευγω απο τροδη οτι εχει σπορια π.χ.Μελιτζανα,ντοματα,μανταρινια,πορτοκαλια,λεμονι κ.α.Πες τε μου αν εχετε ρωτησει τους γιατρους σας για τη διατροφη τι κανει και τι δεν κανει να τρωμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΔΙΑΝΥΩ ΤΗΝ 19 ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΚΥΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΜΦΑΝΙΣΑ ΡΟΔΟΥΧΟ ΠΙΤΥΡΙΑΣΗ ΕΔΩ ΚΑΙ ΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ. ΕΙΜΑΙ 31 ΕΤΩΝ. ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ 17 ΕΤΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΑ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΤΑ ΙΔΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΑΠΟ ΔΟΚΙΜΗ ΝΕΟΥ ΡΟΥΧΟΥ ΕΝΩ ΑΝΑ 1 ΜΕ 2 ΧΡΟΝΙΑ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΕΤΗ. ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΒΑΖΩ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥΔΡΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΟΝΟ ΤΟ ΑΙΣΘΗΜΑ ΤΗΣ ΦΑΓΟΥΡΑΣ. ΓΙΑΤΙ ΟΜΩΣ ΣΥΝΕΧΙΖΩ ΚΑΙ ΒΓΑΖΩ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΕΠΑΝΕΛΕΙΜΜΕΝΑ ΕΔΩ ΚΑΙ 14 ΕΤΗ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. μπορεί κάποιος να μου πει πότε περνάει, αν περνάει κ σε τι κατάσταση βρίσκονται τώρα όσοι σχολίασαν? ξύπνησα χθες το πρωί και ήμουν γεμάτος σε όλο μου το σώμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. καλησπερα...λεγομαι μαρια κ ειμαι 23 χρονων.πριν απο 10 μερες περιπου ειδα ενα εξανθιμα κ πριν 2 μερες ο δερματολογος,μου ειπε οτι εχω ροδοχρους πιτυριαση.ειναι κατι σοβαρο;;οταν θα κανει τον κυκλο του μπορει να μου ξαναεμφανιστει;;;μπορει ναι μπορει κ οχι;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. καλησπερα..ειμαι 24 χρονων και εχω αυτο το πραγμα..στην αρχη ειχα ενα μικρο στο πλαι στην κοιλια και μετα μεγαλωσε..και μετα απο πολυ καιρο αρχιζω τωρα και βγαζω κι αλλα..η κρεμα κατι κανει αλλα πρεπει να παρω και χαπι..Δεν γινεται να μαθω απο που προηλθε?επισης γυμναστηριο μπορω να πηγαινω η πρεπει να περιμενω να φυγουν αυτα?και απο φαγητα πρεπει να αποφευγω κατι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλησπέρα κ από εμένα! Η νόσος εκδηλώθηκε πριν από έναν μήνα. Πόσο ακόμα θα πρέπει να περιμένω για να κάνει αυτόν τον "κύκλο" της? Και το κυριότερο... σταμάτησα το γυμναστήριο γιατί με τον ιδρώτα τα εξανθήματα χειροτέρευσαν πολύ. Καλά έκανα? Μπάνιο τουλάχιστον στη θάλασσα και ηλιοθεραπεία επιτρέπεται να κάνω? Ευχαριστώ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ειμαι 3 μηνων εγκυοσ και εδω κ 2 μηνεσ εχω απ`αυτο δεν υποχωρει αλλα μπορουν να μεινουν σημαδια?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. καλησπερα πριν 2 εβδομαδεσ εμφανιστηκε ενα σημαδι στο ποδι κ μετα απο λιγεσ μερεσ στα χερια κ στη κοιλια εχουν φαγουρα. η δερματολογοσ δε μου εδωσε τιποτα σε φαρμακο εκτοσ απο ενα γαλακτωμα..ποσο ειναι ο ΄΄κυκλοσ'' του?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. γεια χαρααααααα εχω κιεγω ροδοχρους πιτυριαση χτες πηγα στο γιατρο και μου ειπε οτι θα περασει σε 6 περιπου εβδομαδες μου εδωσε μια αλειφη και ειπε να συνεχισω τη ζωημου σαν να μην υπαρχουν τα εξανθηματα θα κανει τον κυκλο του και τελος.ευτυχως δεν εχω φαγουρα ουτε εχω ακομη γεμισει στο σωμα μου θα περιμενω λοιπον ναρθουν και τα αλλα σπυρακια και τα ξανα λεμε. Α! ειπε ακομη οτι μπορει να ξαναεμφανιστει μετα 2-3 χρονια και για να μην μεινουν σημαδια να μην βαζω betadin,αντηλιακη ή ο,τιδηποτε περιεχει χρωστικες ουσιες.πειτεμου καποιος αν του εχει αφησει σημαδια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλησπέρα,εμενα μεσα σε 1 εβδομαδα εχει γεμισει η πλατη ο λαιμος,πισω απο τ αυτιά κ το πρόσωπο. Ο γιατρός μου χορηγησε κορτιζονη για 7 μερες πρωι βραδυ κ για 3 μερες μονο πρωι...δεν ειναι ισχυρή αντιβίωση???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Απο οτι βλέπω καμία ερωτηση δεν απαντήθηκε..και εγώ έχω βγάλει αλλα ακομα είμαι στα πρώτα στάδια...ελπίζω να μην γεμίσω σε ολο μου το σώμα!Η θετίκη σκέψη θα με βοηθήσει...το αγχος δεν βοηθάει ποτέ..αφου μασ έκατσε πρέπει να το αποδεχτόυμε και να κάνουμε υπομονή...θα περάσει και αυτό!Καλή δύναμη!
    Μαρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Kalimera ki apo mena emfanisa autes tis kilides prin 5 meres meta apo poli entono stress kai stenaxwreia o pateras mou pasxei apo olwn twn idwn pswriasis mporei na ofeilete se kati klironomiko?? Piga simera sto giatro kai mou edwse apla ena xapaki gia kathe vradu epi 10 meres xwris omws na mou dwsei apantisi apo ti mporei na proilthe mou sunestise apla na mi xrisimopoiw sfouggari....... Oi kilides emfanistikan sti perioxi tis koilias, stithos ,proswpo kai oso pernane oi meres vlepw oti eksaplwnete pantou mporei kapoios na mou eksigisei ti ginete???? Euxaristw

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. kalhmera k apo mena!!to perasa k egw k mporw na katalavw!!auto pou 8a sas pw einai oxi agxos!!!!8a kanei ton kuklo tou k 8a fugei...twra to poso ua diarkesei...to swma mas to kserei!p.x.emena htan apo tis spanies periptwseis (ap'oti eipe o giatros toul) k krathse 8 mhnes!!!!mou proteine enesh kortizonhs alla eutuxws ksekinhsan na apoxwroun ligo prin thn kanw!opote apla 8elei upomonh k thn aloifh gia thn fagoura!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. kalimera,k gw mia apo ta idia ksekinise apo ena simadi sto aristero bratso k mesa se mia vdomada gemisa plati sti8os laimo k metopo,Piga sto IKA se dermatologo k mou eipe oti pashw apo anexelengto anhos.mou egrapse alifi VINECORT k hapakia ZEPHOLIN. mou eipe oti 8a figei meta apo 1 enamisi mina.Pistevw oti to anhos einai i aitia giati ola mou pane strava k anapoda ton teleftaio kairo.Ara to kirio farmako einai i apofigi anhous,pragma polli diskolo.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Έχω εδω και 1εβδομαδα τα συμπτώματα και ελπίζω να μην κρατησουν..8 μήνες δεν θα το αντέξω...έχω πολύ φαγούρα και ξεκίνησα τα χάπια και αλοιφές...για να δούμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. kalhspera!!!!!egw emfanisa tin mhtriki plaka prin 3 me 4 evdomades...k oi blatides prin 1.5 evdomades!!!!!!idika omws tin teleutaia evdomada exw gemisei stin plati k mprosta!!!!!paratirw fagoura meta to mpanio otan skoupizomai!!!!!!!auta theloun enidatosi!!!!o giatros m edwse ena apla sapouni,k krema me enidatiki losion(na to kanw egw ena mix)mexris otou stamatisoun na vgainoyn!!otan stamatisoun m eipe na xrhsimopoiw mono tin enidatiki losion!axxxxxx elpizw na min eimai etsi mexri to pasxa!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. και εμένα τώρα είναι στον έβδομο μήνα και δεν έχει φύγει ακόμα, βέβαια δεν έχω φαγούρα, πέρασε απο τον πρώτο μήνα. Τα σημάδια έχουν μείνει και έχουν πάρει ένα καφέ χρώμα απο ροζ που ήταν στην αρχή. Ελπίζω να εξαφανιστούν μέχρι το καλοκαίρι γιατί αισθητικά είναι πολύ άσχημα και με ρίχνει ψυχολογικά αυτό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. kalispera kai apo emena. Theli ipomoni den einai kati to anisixitiko. Emena kratise peripou 1 xrono k tora einai i deyteri fora pou mou emfanistike edo k 6 peripou mines :).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Kalispera, eimai fadaros kai emfanisa kai gw tetoia spirakia se olo mou to swma stin arxi nomizan oti proil8an apo kapoio tsimpima entomou alla otan eida oti den ipoxorousan me steilan se giatro tou opoiou i diagnosi itan rodoxrous pitiriasi kai m egrapse ws sintagi Sapouni kai mia aloifi , o stratiotikos giatros p m esteilan m edwse 2 koutia xapia(Xozal k Δοξυκυκλινη)ti m proteinete na ta parw i oxi ta xapia ?i na kanw ipomoni ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Τελικά μπορεί να μας απαντήσει κάποιος σε πόσο διάστημα φεύγουν αυτά τα σημάδια (υπερμελανώσεις). Εντάξι η φαγούρα φεύγει σε 6 εβδομάδες, το δέρμα πότε επανερχεται στην πρότερή του μορφή? Ας δώσει κάποιος μια υπεύθυνη απάντηση...Εγώ έχω περίπου 8 μήνες και ενώ έφυγε η φαγούρα στις 6 εβδομάδες, οι υπερμελανώσεις-δυσχρωμίες επιμένουν ακόμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. παιδιά εγώ το περνάω 3φορά αλλά ευτυχώς δεν μου κρατάει πολύ καιρό.σίγουρα το άγχος είναι επηρεάζει απλά προσπαθήστε να μην το σκέφτεστε μπάνιο κάθε μέρα με σαπούνια από το φαρμακείο εγώ χρησιμοποιω της aderma κ σαπούνι κ ενυδατικη τώρα πια κ όταν δεν εχω τα σημάδια.Υπομονή,θετικές σκέψεις.Υπάρχουν κ χειρότερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. ειμαι στον 4 μηνα εγκυμοσυνης.μου εμφανιστηκε η μητρικη πλακα απο το πασχα κ εχω γεμιση στην κοιλια στο στηθος κ οσο παει βγαζω κ αλλα!η δερματολογος μου εδωσε το σαπουνι eubos κ μια κρεμα της avene που δεν περιεχει κορτιζονη.η φαγουρα εχει υποχωρησει αλλα αντι να φυγουν βγαινουν και αλλα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. geiasas
    xerei kati kaneis gia leixeinoeidh pytiriash
    eyxaristo ek ton proteron
    anna

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Καλησπερα!
    και εγω ειμαι ασθενης μια εβδομαδα τωρα..... μια απο τα ιδια.....
    Μπορει καποιος να μου πει αν ειναι μεταδοτικη η ασθενεια, ο γιατρος μου ειπε οχι αλλα φοβαμαι για την οικογενεια μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Καλησπέρα παιδιά σήμερα ήτανε η δεύτερη φορα που πήγα στον δερματολόγο γιατί είδα τα σημάδια αυτά να εξαπλώνονται! Μου εξήγησε πωσ είναι φυσιολογικό και κάνει τον κύκλο του..το μόνο που μου συνίστησε ήτανε μια κρέμα την οποία θα βάζω μόνο το βράδυ και είναι για την φαγούρα!υπάρχει και κάποιο ειδικό σαπουνακι ? μηπωσ 3ερετε κατι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Το είχα πάθει κι εγώ πέρσι το χειμώνα, είχε εξαπλωθεί σε όλο σχεδόν το πάνω μέρος του σώματος με φαγούρα και πήγα σε πολύ καλό δερματολόγο όπου μου έδωσε μια θεραπεία που ακολούθησα με συνέπεια καθημερινά: 1) STABILANOL CAPS 200MG (κάψουλες το μεσημ.), 2) KESTINE TABL (χάπια για το βράδυ), 3) Oliprox spray 150ml (λοσιόν για το πρωί για το σώμα), 4) Hydrovit urea I και Cr Budesoderm tub II (ένα μείγμα κρεμών για το βράδυ για σώμα), 5) Mycogel ζελ ντους για μπάνιο. Όχι σφουγγάρια για το σώμα, πικάντικα φαγητά και πολύ ζεστά μπάνια. Μόνο χλιαρά ντους και βαμβακερά εσώρουχα - φανελάκια. Με αυτά καθημερινά σε ένα μήνα+ περίπου μου πέρασαν εντελώς. Αλλά μου έφυγαν και αρκετά χρήματα μαζί... Να πω ότι στο σπίτι υπάρχει υγρασία, αν έχει καμία σημασία αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Παιδιά καλησπέρα σε όλους! Είμαι φοιτήτρια 23 ετών, έβγαλα το πρώτο μεγάλο σημάδι στο μηρό μου και κάθε φορά που κάνω μπάνιο με καυτό νερό κοκκινίζουν κ άλλες περιοχές. Η δερματολόγος με ενημέρωσε οτι αυτό φεύγει και μάλιστα εγώ προσωπικά δεν έχω ούτε φαγούρα. Δεν με ενοχλεί καθόλου. Βάζω υποαλλεργικά αφρόλουτρα κ κρέμα και όλα είναι μια χαρά. Σιγά σιγά φεύγει. Μην αγχώνεστε! Τέλος πραγματοποίησα κ μια προσωπική έρευνα σε ιατρικά πανεπιστημιακά site κ όντως είναι μια κοινή κ αυτοϊάσιμη ασθένεια. Το μόνο που χρειάζεται είναι υπομονή. Μην ξύνεστε και φάτε ότι θέλετε! Τώρα, σχετικά με όσους λένε οτι έχουν γεμίσει σε όλο το σώμα και ξύνονται και τα λοιπά, σκεφτείτε μήπως έχετε γενικώς πολύ ευαίσθητο δέρμα κ είστε αγχώδεις; Γιατί σε μένα όλη η ασθένεια έφυγε ήπια κ σταδιακά χωρίς πρόβλημα. (Υπενθυμίζω δεν έξυνα τα σημαδάκια!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. γεια σας μην απελπιζεσται για τη ροδοχρους πιτυριαση .Την εμφανησα κι εγω με τη μητρικη πλακα και λιγα σπυρακια στα χερια και στο κορμο .Πηγα στο νοσ. συγγρος και μου ειπαν οτι θα περαση μονη της ,αλλα μετα αποο μια εβδομαδα γεμησα ολοκληρος απο κεφαλι μεχρι τα γονατα.Στο Ν/Σ μου εδωσαν μια ενεση και χαπια για τη φαγουρα και χλιαρα μπανια χωρις σφουγγαρι, εχουν περασει 4 εβδομαδες και τωρα βλεπω μια ελαφρα υποχωρηση, απο περιηγηση στο ιντερνετ εμαθα οτι μπορει να κρατησει εως 12 εβδ. υπομονη. Και ενα περιεργο ....λενε οτι παρουσιαζεται σε ηλικιες 5 - 3 5 χρον.ειμαι πανω απο 70 ? λετε να μικρηνα?................

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Γεια εμαι 6 μηνων εγκυος και εδω και 10 μερες εβγαλα τα πρωτα σημαδια.καθε μερα βγαζω καινουρια.ο γιατρος μου ειπαι υπομονη μεχρι να κανει τον κυκλο..φαρμακα καθολου λογου εγκυμοσηνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. kalispera, emena mou edwse o giatros mou xapia xozal, kai mia kainouria krema gia meta to mpanio. mou eipe oti ena mina to poly 8a kanei to kuklo tis kai akoma kai me ta xapia k tin krema na perimenw oti tha e3aplw8oun k allo sauton ton mina.. opws eipane k se esas dn kanei poly zesto nero sto mpanio,varia sapounia i kremes, na foraw rouxa aneta kai vamvakera kai na min trww pikantika i poly almura fagita.. kouragio se olous mas kai perastika mas

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Καλησπέρα. Έχω το ίδιο πρόβλημα πριν ένα μήνα εμφανισα τα σημάδια στην πορεία γέμισα παντού. Ενώ ξεκίνησαν να σβήνουν από χθες ξανά κοκκινισα χωρίς να έχω βέβαια φαγούρα. Είμαι στο στάδιο που θα φύγουν ή παίζει να ξαναεμφανιστουν ολα

    ΑπάντησηΔιαγραφή